Дистанційне навчання. Українська література. 5 клас

                        
                                                               
          Любі учні!!!
Під час карантину з 12.03 по 03.04. 2020 р. продовжуємо здобувати знання. Матеріал для самостійного опрацювання:


                                                                                          13.03.2020р.

Тема:  Тарас Шевченко. "За сонцем хмаронька пливе...". Картини довколишнього світу, природи у поезії
Завдання:
1. Прослухати аудіозапис "За сонцем хмаронька пливе..."  за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=cJgoC3gr0jE
https://youtu.be/bQGW_c3HO0g
2. Виписати та вивчити поняття "ліричний твір" та "персоніфікація" (ст. 190-191).


3. Вивчити напам’ять вірш «За сонцем хмаронька пливе…» 
Т. Г. Шевченка (обов’язково!).
Увага!!! Відео, де ви розповідаєте вірші, можете надсилати на Viber (особистим повідомленням). 


17.03.2020р.
Тема: Т. Шевченко "Садок вишневий коло хати". Художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови
Завдання:
1. Прослухати аудіозапис "Садок вишневий коло хати"
https://www.youtube.com/watch?v=VoQ29dIWSwM

2. Вивчити напам’ять вірш «Садок вишневий коло хати» 
Т. Г. Шевченка (обов’язково!). 
Увага!!! Відео, де ви розповідаєте вірші, можете надсилати на Viber (особистим повідомленням).


                                                         20.03.2020р.

Тема: П. Тичина. Коротко про поета та край, де він народився. Вірш "Не бував ти у наших краях"
Завдання:
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=73WIqQ4eHzA

2. Опрацювати с. 194-195. Виразно читати вірш "Не бував ти у наших краях"




31.03.2020р.
Тема: П. Тичина та його вірші "Гаї шумлять...", "Блакить мою душу обвіяла...". Майстерність відтворення краси природи, вираження життєрадісності засобами художнього слова. Мелодійність віршів
Завдання:
1. Прослухати аудіозаписи поезій:
а) "Гаї шумлять" (П.Тичина) 
https://www.youtube.com/watch?v=0o7-B9QuViE
б) "Блакить мою душу обвіяла" 
https://www.youtube.com/watch?v=q-Qz_tNyUi
в) "Не бував ти у наших краях"
https://www.youtube.com/watch?v=fAEyCcCUGYU

2. Повторити поняття "тропи", "метафора", "епітет".

3. Вивчити  напам'ять "Не бував ти у наших краях!", "Гаї шумлять...", Блакить мою душу обвіяла..." (один вірш на вибір!).

Увага!!! Відео, де ви розповідаєте вірш, можна надсилати на Viber (особистим повідомленням).




03.04.2020р.
Тема:  Виразне читання. Поезії Т. Шевченка та П. Тичини
Завдання:
1. Виразне читання віршів Т. Шевченка та П. Тичини напам'ять.

2. Завдання на випередження: Прочитати оповідання "Лось" Є. Гуцала. Скласти план до оповідання (письмово).


3. Аудіокнига. Прослухати за бажанням (якщо не читали оповідання, то прослуховування обов'язкове!!!).


https://www.youtube.com/watch?v=MXSGTGdF_iA




07.04.2020р.
Тема:  Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось"

Євген Гуцало

Завдання:
1. Ознайомитися з біографією письменника, переглянувши відео.




2.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника ст. 200. Записати у зошити та вивчити визначення поняття "оповідання" та його особливості.  


3. Прочитати оповідання Євгена Гуцала "Лось". Прослухати аудіокнигу (за бажанням).




4
Записати у зошити:
Тема твору: зображення порятунку лося дітьми та його смертельного протистояння з браконьєром.
Ідея твору: засудження браконьєрства, заклик бережно відноситися до тварин.
Мета твору: стань другом природи.
Проблематика твору: життєва позиція людини, ставлення людини до природи, жити по совісті.


                                       10.04.2020р.

Тема:  Євген Гуцало "Лось". Співчуття, милосердя - шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. 
Розвиток мовлення (письмово). Характеристика образу літературного героя
Євген Гуцало, оповідання для дітей - Мала Сторінка
Євген Гуцало

1. Бесіда за змістом твору.  Відповісти на запитання 1, 2, 3 у підручнику ст. 207 (усно).
2. Робота над характеристикою образів.
1) Складіть інформаційне гроно до образу лося (наприклад, життєлюбний, дужий ...).



3. Робота над характеристикою хлопчиків-підберезників.
Скласти сенкан "Хлопчики-підберезники".
Пригадаємо, що таке сенкан і як його складають.
Сенкан - це вірш із п’яти рядків (походить від французького слова «п’ять») 
1. Перший рядок містить слово, що означає тему про яку пишемо.(Це іменник) 
2. Другий рядок містить два слова, які описують предмет теми. (Два прикметники) 
3. Третій рядок складається з трьох слів, що описують дію пов’язану з темою. (Три дієслова) 
4. Четвертий рядок - ціле речення із чотирьох слів, що висловлює своє ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. 
5. П’ятий рядок - це одне слово-синонім до першого слова, виражає сутність теми.

Продовжіть складання сенкану (письмово у зошиті):
1. Хлопчики-підберезники.
2. Милосердні, ...
3. Співчувають, ..., ... .
4. ... .
5. ... .

4. Характеристика образу літературного героя (письмово у зошиті!!!). Охарактеризувати образ одного із братів-підберезників (на вибір).


Пам'ятка "Послідовність характеристики літературного героя".

1) Назви, який це герой у сиситемі образів (головний чи другорядний).
2) Опиши його портрет.
3) Назви риси характеру героя та вчинки, що відображають особливості його характеру.
4) Прокоментуйте, як про героя відгукуються інші персонажі.
5) Зверни увагу, як героя характеризує автор.
6) Зроби висновок, що можна сказати про героя після всебічного знайомства з ним.

    Приклад характеристики образу дядька Шпичака.


    Дядько Шпичак - один із головних героїв твору. 
    Він "кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях, в яких він тонув мало не по пояс. Радість на його обличчі змагалася з настороженістю, і від того воно бралося то темними, то світлими спалахами". Хоча браконьєр уже й дорослий, але сидів і насмішкувато з кущів спостерігав, як діти рятували лося. Він безжалісно вистрілив у нього, а згодом, боячись покарання, хотів його позбавитися. Брати-підберезники та автор засуджують вчинки дядька Шпичака.
   Можна зробити висновок, що дядько Шпичак злий, підлий, несправедливий,  схильний до безглуздих і необдуманих вчинків. Він не дбає про захист і збереження природи, адже убив звіра, якого хлопці щойно врятували, знаючи, що тварина із заповідника і скористатися здобиччю він безкарно не зможе. 



                                                      14.04.2020р.
Тема: Рідна Україна. Світ природи (твір)

Написати твір на одну із запропонованих тем:
1. "Доброта, чуйність - головні риси справжньої людини"
2. "Найзаповітніші мрії нашого Тараса"
3. Уміти відчувати природу - величезний дар"


1. Інструктаж до виконання роботи
Опрацювання пам'ятки „Як писати твір”.
  1. З кількох запропонованих тем обрати не найлегшу, а ту, яка вас цікавить і хвилює.
  2. Добре обдумати тему, визначити, який обсяг матеріалу вона охоплює.
  3. Визначити основну думку майбутнього твору, намагатися зберегти її під час роботи над твором.
  4. Скласти план, чітко та стисло сформулювати думку кожного пункту. Пам’ятайте, що назва основної частини в складному плані – це теза, яку треба довести.
  5. Підберіть епіграф, який висловлює основну думку твору.
  6. Напишіть вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору висловіть головну думку, потім обґрунтуйте її, доповніть фактами із твору, у разі потреби наведіть цитати.
  7. Стежте за послідовністю викладу думок.
  8. Дотримуйтеся пропорційності частин твору і стежте за зв’язком між ними.
  9. Висловлюйте власне ставлення до всього, про що пишите, робіть власні висновки, узагальнення.
  10. Наприкінці твору зробіть загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
  11.  Правильно і грамотно висловлюйте свою думку.
  12. Дотримуйтеся вимог до зовнішнього оформлення (план пишіть перед текстом твору, залишайте поля, дотримуйтеся абзаців).
Важливо!!! Обсяг твору - до 1 сторінки.


                                                      17.04.2020р.


Тема:  М. Рильський Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. Вірш "Дощ"

1. Прочитати матеріал підручника про Максима Рильського на ст. 209.
2. Прочитати поезію "Дощ" на ст. 210.
3. Переглянути відеоурок:






4. Відповідати на запитання на ст. 210 (усно).



                                                     21.04.2020р.
Тема:  М. Рильський. Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. Вірш "Осінь-маляр із палітрою пишною"

1. Прочитати поезію М. Рильського "Осінь-маляр із палітрою пишною..." у підручнику на ст. 210-211.
2. Переглянути відеопоезію.




3. Відповідати на запитання 1-9 на ст. 211.
4. Вивчити напам'ять один вірш М. Рильського (на вибір) на ст. 210-211.

24.04.2020р.
Тема: Література рідного краю. Цікаві твори письменників-земляків
Завдання:
1. Прочитати твір письменника-земляка (на вибір)
2. Намалювати ілюстрацію до твору
                                                          
                                                         27.04.2020р.
Тема:  Тема: Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів – природи і людини. Точність і лаконізм описів природи         
  Завдання:                                                                                                                      1. Прочитати оповідання "Дивак", ст. 216-222.                                                        2. У кого немає підручників, можете прослухати аудіокнигу за посиланням: https://youtu.be/uL2Wkpcgtgg                                                                                       3. Записати у зошити аналіз твору:                                                                        Тема твору: розповідь про ставлення Олеся до природи, власне світосприйняття, яке відмінне від  діда Прокопа. 
Ідея твору: Оспівування людей з неповторним внутрішнім світом, заклик любити та берегти природу.
Мета твору: тільки добра та милосердна людина може тонко відчувати природу.
Проблематика твору: бережливе ставлення до природи, особистість характеризується гідними вчинками, доброта та милосердя зроблять світ добрішим, індивідуальний підхід у навчальному процесі, нема щастя на чужому нещасті.
   
                                                         05.05.2020р.
Тема: Г.Тютюнник "Дивак". Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості
Завдання:
1. Образ Олеся
Олесь — простий сором’язливий хлопчик, що навчається у сільській школі. Ось як описав його зовнішність автор: «Він ще малий, головою ледь до клямки дістає. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ».

2. Характеристика Олеся

Хлопчика Олеся характеризують такі людські риси:
  • добрий
  • людяний
  • гуманний
  • лагідний
  • співчутливий, небайдужий
  • уважний, спостережливий та пильний до природи, вміє бачити красу навколо себе
  • сором’язливий
  • розумний
  • допитливий (цікавиться усіма дрібничками, що трапляються йому на шляху до школи)
  • слухняний по відношенню до матері
  • з повагою та бережливістю ставиться до природи
  • дбайливий
  • старанний
  • відмінно навчається у школі (до випадку з малюванням дятла замість горщика)
  • рішучий, впертий (вміє відстоювати власну думку і протестує проти вчительки, яка не хоче його зрозуміти)
  • щирий
  • щедрий
  • незлопам’ятний (з легкістю забув образу на Федька Тойкала, який його вдарив за, нібито, зраду)
  • вдячний
3. Цитатна характеристика
1. Зріст: «малий, головою ледь до клямки дістає».
2. Очі: «чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов
одразу хочуть збагнути весь світ».
3. Взуття: чобітки.
4. Одяг: «пальтечко в нього товсте».
5. Статура: «сам тонкий».
6. Сила: на слабосилісь вказує те, що йому «важко нахилятись: дух спирає, під очима
набряка».
7. Поведінка: «неглемездий», «невстріливий».
4. Написати сенкан "Олесь"
12.05.2020р.
Тема: Микола Вінграновський "Сіроманець" - захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи
1. Скласти в зошиті інформаційне гроно про М. Вінграновського .
4. Прочитати  повість «Сіроманець». 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Корисні посилання