Дистанційне навчання. Українська мова. 6 клас


Шановні шестикласники!!!


 На жаль, ми не можемо зустрітися з вами на уроках до     
03 квітня, тому ви повинні здобувати знання самотужки. 

Робота з підручником



13.03.2020р.

Тема: Написання прізвищ прикметникової форми. Тренувальні вправи
Завдання:
1. Опрацювати п. 53.

2. Готуватись до контрольної роботи (повторити правила
п. 44-53; виконати тести: вправи 447, 448). 


16.03.2020р.
Тема:  Контрольна робота. Прикметник
Випереджувальне завдання:
1. Пригадати загальні відомості про числівник (с. 191).


17.03.2020р.  
Тема:   Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Завдання:
1. Вивчити загальні відомості про числівник як частину мови (правила с. 193, 195 § 54). Вправа 455.
2. Відеоурок
  Числівник як частина мови
 ↓           ↓            ↓            ↓           ↓          ↓
https://www.youtube.com/watch?v=SiNFIKVmWCc
3. Відеоурок 


20.03.2020р.
Тема:   Числівники кількісні й порядкові. Числівники прості складні і складені. Роздільне написання складених числівників
Завдання:
1. Вивчити правила (§ 55). Вправи 458, 460.


30.03.2020р.
Тема:  Узгодження числівників з іменниками. Відмінювання і правопис кількісних числівників
Завдання:
1.  Вивчити правила (§ 56). Вправа 469.
2. Відеоурок
Відмінвання кількісних числівників
↓           ↓            ↓            ↓           ↓          ↓           ↓            ↓            ↓           
https://mriya-urok.com/video/vidminyuvannya-kilkisnih-chislivnikiv/
3. Відеоурок 
Відмінювання числівників дробових, неозначено кількісних та порядкових
 ↓           ↓            ↓            ↓           ↓          ↓           ↓            ↓            ↓           ↓          ↓

https://mriya-urok.com/video/vidminyuvannya-chislivnikiv-riznih/
4. Відеоурок
Відмінювання кількісних та збірних числівників
↓           ↓            ↓            ↓           ↓          ↓           ↓           

https://mriya-urok.com/video/vidmin-kilk-ta-zbirnih-chislivnikiv/
5. Відеоурок
Узгодження числівників з іменниками
 ↓           ↓            ↓            ↓           ↓          ↓           ↓            ↓         

https://mriya-urok.com/video/uzgodzhennya-chislivnikiv-z-imennikami/


31.03.2020р.
Тема:  Відмінювання і правопис порядкових числівників
Завдання:
1. Опрацювати правила (§ 57). Вправа 479.


03.04.2020р.
Тема: Написання разом порядкових числівників з -тисячний
Завдання:
1.  Записати 10 числівників із -тисячний. Два із них провідміняти.

06.04.2020р.

Тема: Правильне вживання числівників на позначення дат і часу
Завдання:
1. Теоретична хвилинка
Насамперед,  потрібно пам’ятати, що години в українській мові – жіночого роду і для позначення часу слід використовувати порядкові числівники, які відповідають на питання «Котра?».
Тобто, коли на годиннику  «15.00», говоримо не «три години», а «третя година дня», або «п'ятнадцята година».
Запам'ятайте!!! Правильне запитання звучить: «котра година?», «о котрій годині?», а не «яка?», «скільки?».
Хвилини і секунди позначаються  кількісними числівниками, що відповідають  напитання «Скільки?» Тож говоримо «двадцять хвилин», «п’ять секунд».
Форму «У скільки годин?» потрібно замінити на О КОТРІЙ ГОДИНІ?, а форму «Скільки годин?» – на КОТРА ГОДИНА? Можна сказати: чверть на восьму і чверть по сьомій (7.15), за десять восьма і десять до восьмої (7.50).

Переглядаємо схему 1:
Схема 1
Числівники на позначення часу.svg

Переглядаємо схему 2.
Схема 2




Блог вчителя української мови та літератури Шевченко Світлани ...



2. Переглянути відеоурок


3. Опрацювання матеріалу таблиці.


Запам’ятайте!
04.00– четверта година
05.15 – чверть на шосту
02.30 – пів на третю
07.45 – за чверть восьма
02.00 – друга година ночі
16.00 – четверта година дня
08.00 – восьма година ранку
20.00 – восьма година вечора
Котра година?
04.07 – сім хвилини на п'яту
06.05- п’ять хвилин на сьому
05.25 – двадцять п’ять хвилин на шосту
02.58 – за дві  хвилини третя
01.45 – за чверть друга



Відео «Як правильно відповісти на запитання "Котра година"?


4. Виконайте завдання (письмово).

Мама прокидається (6.00)
(7.30) я одягаюся і йду до школи.
(7.45) заходжу до класу й готуюся до уроків.
(10.50) снідаю в їдальні.
Уроки закінчуються (13.05)
(21.20) лягаю спати.

5. Для позначення дат використовуються порядкові числівники у сполученні з іменниками, причому чис­лівники у словосполученнях відмінюються, а іменни­ки — назви місяців — вживаються в Р.в. одн.:
  • першого січня, по перше січня, до першого січня;
  • друге лютого, другого лютого, до другого лютого.
Для позначення знаменних дат порядковий чис­лівник пишеться з великої літери: 
  • Перше травня;
  • з Восьмим березня.
Якщо ж порядковий числівник у складній назві пишеться цифрою, то назву місяця треба писати з ве­ликої літери: 1 Травня, Березня.

6. Виконайте вправу (розкрийте дужки).
Хліб у крамниці коштує (12 гривня).
Щодня ми купуємо (2 хлібина).
На виконання домашнього завдання я витрачаю (4 година).
Бабуся народилася (3 березня).
День музеїв відзначають (18 травня).
Інгредієнтом українського борщу є (2 буряк).
(8 березня) ми відзначаємо Міжнародний жіночий день.

07.04.2020р.
Тема: Числівник. Повторення теми, підготовка до контрольної роботи
Завдання:
1. Завдання для самоперевірки. Виконати вправу 481 ст. 207-208 (письмово).


10.04.2020р.
Тема: Контрольна робота. Числівник
Завдання:
1. За планом у нас сьогодні контрольна робота, провести її у школі у нас поки що немає змоги (але обов'язково це зробимо, як зустрінемося після карантину), тому пропоную повторити вивчений матеріал (§§ 54-57).

2. Пропоную вам виконати інтерактивні завдання, які допоможуть вам повторити та закріпити засвоєний матеріал. Переходьте за посиланням та навчайтесь граючись. Якщо хочете поділитися своїми успіхами та досягненнями, то надсилайте фото результатів на Viber.




13.04.2020р.

Тема: Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1. Переглянути відеоурок:
2. Опрацювати схеми на ст. 210-211.
3. Продовжіть речення, опрацювавши схеми (письмово у зошитах), для того щоб краще запам’ятати новий матеріал:
1. Займенник – це…
2. Займенник у реченні може виконувати синтаксичну роль (яким членом речення може виступати)…
3. Займенники допомагають уникати (це є роль займенника у мовленні)…
4. Усі займенники змінюються лише за …
5. Деякі займенники змінюються не лише за відмінками, а й за …
6. Займенники відповідають на запитання …
7. Займенники, які співвідносні з прикметниками (відповідають на запитання який? чий?), вказують на …
8. Займенники, які співвідносні з іменником (відповідають на питання хто? що?), вказують на …
9. Займенники, які співвідносні з числівником (відповідають на запитання скільки?) вказують на …
10. За родами, відмінками і числами змінюються лише займенники, які вказують на …
11. Займенники, які відповідають на запитання хто? що?, виконують таку ж синтаксичну роль, як…
12. Займенники, які відповідають на питання скільки?, виконують таку ж синтаксичну роль, як…
13. Займенники, які відповідають на питання який? чий?, виконують таку ж синтаксичну роль, як…

4. Виконати вправу 486.


Додаток до уроку



Головні морфологічні ознаки займенника - це:


рід (якщо є):
чоловічий

жіночий

середній
він, котрий, мій, анічий, наш

вона, котра, моя, анічия, наша

воно, котре, моє, анічиє, наше
число (якщо є):
однина
множина
весь, вся, все
всі
цей
ці
відмінок:
називний
родовий
давальний
знахідний
орудний
місцевий
Хто?
Кого?
Кому?
Кого?
Ким?
(на)кому?
твій
твого
твоєму
твій (твого)
твоїм
(на)твоєму, твоїм


14.04.2020р.
Тема: Розряди займенників за значенням
1. Переглянути відеоурок:
2. Опрацювати таблицю на ст. 214. Запам’ятати розряди займенників, їх є 9.
3. Виконати вправу 497 (письмово).
4. Визначіть розряди займенників (письмово у зошитах), наприклад:  Ті – вказівний.
А) Когось –
Б) Вас –
В) Тобі –
Г) Мого –
Ґ) Ніскільки –
Д) Собою –
Е) Усякий –
Є) Котрий? –
Ж) Такий –

17.04.2020р.
Тема: Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенників
1. Опрацювати таблиці на ст. 217, 218.
Запам’ятай!!! У непрямих відмінках займенників третьої особи після прийменників з'являється приставний звук [H]: до ньго, у неї, при них.
2. Виконати вправу 500.
3. Виконати письмово вправу.
Визначити особові займенники, з'ясувати особу й число кожного. Наприклад, ви – 1 особа, множина.
1. Ви сказали кобзу взяти і заграти пісню вам.
2. Хочеш ти, щоб пісню я для тебе склав.
3. Спів мій буде про вас трьох. (О.Олесь).

21.04.2020р.
Тема: Зворотний займенник себе, його відмінювання. Присвійні займенники, їх відмінювання
1. Теоретичний матеріал:
ЗВОРОТНІЙ займенник СЕБЕ не має форми називного відмінка, роду й числа.
Цей займенник має стосунок до виконавця дії й може стосуватися всіх трьох осіб: Я (ти, він) стримав себе.

Відмінювання зворотного займенника СЕБЕ
Н.в


Р.в.
себеˊ (до себеˊ)
Зверніть увагу на правильне наголошення займенника СЕБЕ у родовому відмінку
Д.в.
собі

Зн.в.
себе

Ор.в.
собою

М.в.
(на) собі

2. Виконати вправу 498 на ст. 218 (письмово).
3. Переглянути таблицю «Відмінювання присвійних займенників» у підручнику на ст. 219.

4. Виконати вправи 502 та 504 (письмово).

24.04.2020р.

Тема:  Заперечні й неозначені займенники, їх правопис і відмінювання
1. Переглянути таблиці.
2. Виконати вправу

27.04.2020р.
Тема: Питальні і відносні займенники, їх відмінювання
Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання                                        Завдання:                                                                                                                     1. Опрацювати ст. 223, 224 (переглянути таблиці).                                                   2. Виконати вправи 516, 519.                                                                                                                                                                                       
04.05.2020р.
Тема:  Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі ( «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів


05.05.2020р.
Тема:  Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі ( «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів



08.05.2020р. 
Тема:  Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору







Бажаю успіхів!!!


                           Навчальні ігри у просторах інтернету

1. Завдання з української мови / LEARNING.UA


https://learning.ua/mova/shostyi-klas/

1.  Світами за скарбами 
https://learning.ua/mova/shostyi-klas/svitamy-za-skarbamy

2. Розгадуємо ребуси 

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/rozhaduiemo-rebusy-1

3. Гра "Математичне лото"

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/hra-matematychne-loto

4. Прості, складні та складені числівники

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/prosti-skladni-i-skladeni-chyslivnyky

5. Гра "летимо в космос"

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/hra-letymo-v-kosmos

6. Кількісні та порядкові числівники

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/kilkisni-ta-poriadkovi-chyslivnyky

7. Утворюємо порядкові числівники

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/utvoriuiemo-poriadkovi-chyslivnyky

8. Встановлюємо відповідність

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vstanovliuiemo-vidpovidnist6

9. Третій зайвий

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/tretii-zaivyi

10. Доповнюємо словосполучення

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/dopovniuiemo-slovospoluchennia

11. Визначаємо синтаксичну роль числівника

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vyznachaiemo-syntaksychnu-rol-chyslivnyka

12. Визначаємо синтаксичну роль усіх членів речення 

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vyznachaiemo-syntaksychnu-rol-usikh-chleniv-rechennia


2. Тренажер з правопису української мови

https://webpen.com.ua/#exercises

1. Загальна характеристика числівника

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/numeral_grammatically_characteristic.html

2. Відмінюваня числівників

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/numerals_declination.html

3. Зв'язок числівників з іменниками

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/numerals%20_and_nouns.html

4. Правопис числівників і відчислівникових складних форм

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/numerals_compound_words.html




Презентація























Немає коментарів:

Дописати коментар

Корисні посилання